Dansk Hestevæddeløb

Mobile navigation

Ny kommunikationschef i Dansk Hestevæddeløb

DH Logo Lille Hvid Baggrund
Del artiklen:Sharing - FacebookSharing - Twitter
10. februar 2022 9:43

Stillingen som kommunikationschef bliver pr. 1. marts genbesat af 57-årige Claus Bossow, der får en afgørende rolle i den fremtidige udvikling af sporten.

Af Camilla Halldorsson

- Sporten står midt i store forandringer med ny struktur, samarbejdet med Svensk Travsport, dialog om kulturmidler og banernes kommercielle rejse, og vi ser kommunikation som en afgørende faktor for at kunne lykkes med opgaverne og samle sporten, siger direktør i Morten Arnesen, der ikke er i tvivl om, at der er fundet den rigtige person til opgaven.

Claus Bossow bliver ansvarlig for PR, kommunikation, marketing og ungdomsarbejdet. Og en af de første opgaver bliver at udforme en kommunikationsstrategi ud fra Dansk Hestevæddeløbs overordnede strategi (under udarbejdelse), der skal understøtte sportens stigende kommercielle fokus.

- Kommunikationsopgaven kan ikke reduceres til at drive et nyhedssite. Vi skal rekruttere på alle parametre i sporten - tilskuere, aktive, ungdom og hesteejere - og ved at samle formidlings- og koordineringsopgaven og de kompetente medarbejdere, der understøtter den kommercielle rejse, tror jeg på, at vi går en gunstig fremtid i møde.

Foto Claus BossowPrivat er Claus gift med Gitte og bosiddende på Mols. 

Fokus på åbenhed og gennemsigtighed

Claus Bossow kommer fra en stilling som dagtilbudsleder for 10 daginstitutioner i Randers Kommune. Han har kendt og fulgt sporten fra barndomsårene og har tidligere været skrivende medarbejder på sportens officielle platforme, herunder ansvarshavende for Hestesportens Hus i 2006, hvor Trav&Galop afløste Løbsguiden.

- Jeg ser det som en enormt spændende opgave, da sporten nu står et andet – og mere attraktivt – sted end tidligere. Vi skal udvikle en stærkere sammenhængskraft i DH ikke mindst overfor banerne, for vi er stadig en lille organisation og sport - og dybt afhængige af hinanden, siger Claus.

- En af mine første opgaver vil være at lave en kommunikationsstrategi for Dansk Hestevæddeløb bygget på åbenhed og gennemsigthed, og hvor det afgørende er, at den samtidig giver mening for alle interessenter inden for vores sport.

 

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse samt vurdere brugen af de enkelte elementer på danskhv.dk. På dette website bruges cookies til statistik og personalisering af indhold og annoncer. Ved fortsat brug af websiden godkender du cookiepolitikken. Læs vores cookie- og privatlivspolitik ved at klikke her.

Læs mere