Dansk Hestevæddeløb

Dtclogo1
Del artiklen:Sharing - FacebookSharing - Twitter
14. juni 2021 12:55

Fyens Væddeløbsbane dannede rammerne om Dansk Travsports Centralforbunds ordinære generalforsamling, som blev afholdt i går søndag

Af Kristine Strandsby

Der var en god stemning og en fin dialog mellem de 30 deltagere til Dansk Travsports Centralforbunds ordinære generalforsamling, som blev afholdt i går på Fynes Væddeløbsbane.

Blandt de 30 deltagere var der repræsentatnter fra landets otte travbaner samt de fire interesseorganisationer for amatører, monteryttere, opdrættere og trænere.

Advokat Martin Holm Land fungerede som dirigent, mens forsamlingen bidrog med god debat og udveklsing af synspunker på den travpolitiske verden. Der var som nævnt en god steming, og det hele foregik i god ro og mag.

Sydjysk Hestesports ansøgning ikke imødekommet

Da Billund Trav desværre befinder sig i deres sidste sæson, er en gruppe ildsjæle i det sydlige Jylland gået sammen og har dannet Sydjysk Hestesport. På kort sigt søger de at etablere en travtræningsbane, og på længere sigt har de ambitioner om at etablere en væddeløbsbane.

Sydjysk Hestesport havde frem til generealforsamlingen ansøgt om optagelse i DTC, og de fremlagde på generalfrosamlingen deres projekt og motiverende deres ansøgning. Ansøgningen om optagelse blev ikke imødekommet af generalforsamlingen, men der blev udtrykt stor sympati for projektet og ønske om, at DTC støtter op, hvor det er muligt.

Konstituering af betyrelsen i DTC

Bestyrelsen i DTC konstituerede sig på følgende måde efter generalforsamlingen den 13. juni 2021:

Egon Jensen formand (Bornholm)

Peter Friis Pedersen næstformand (Skive)

Peter Dahl Larsen (Aalborg)

Paul Bjerring (Århus)

Leif Skov (Billund)

Jan Nielsen (Fyn)

Bertel Maigård (Nykøbing)

Anders Lou Hendriksen (Charlottenlund)

Jørgen B. Pedersen (Amatørforening)

Kaj Westergaard (Trænerforening)