Dansk Hestevæddeløb

Mobile navigation

Retningslinjer for aktive i forbindelse med løbsafvikling

Del artiklen:Sharing - FacebookSharing - Twitter

Alle retningslinjer fra Sundhedsmyndighederne skal overholdes. Er du syg, så bliv hjemme. Vask hænder i sæbe, host/nys i ærmet – ikke i hånden. Undgå at røre øjne, næse og mund. Husk at holde afstand og pas på hinanden.

De aktive må kun være i egen tildelt stald – max 10 personer samlet. Omklædning sker i bil eller egen stald.  Desuden:

  • Hovedindgangen afspærres – al adgang til banen foregår via staldindkørslen.
  • Staldindgangen bemandes med vagter.
  • Indgang på området kun for følgende med startheste på dagen:
    Professionelle kuske, der skal køre på dagen, samt evt. transportører af heste fra    professionelle trænere. OBS: Navneliste tjekkes af, og uvedkommende afvises.

        Der må være følgende antal medhjælpere med startheste:
        Heste, der er i professionel træning:
          - Op til 2 heste           1 staldmand
          - 3 til 4 heste             2 staldmænd
          - 5 heste og mere       3 staldmænd

        Følgende antal personer har adgang med amatørtrænede/-kørte heste:
          - Op til 2 heste         1 person
          - 3 til 4 heste           2 personer
          - 5 heste og mere     3 personer

  • Nummerskilte udleveres ved egen stald. Afleveres rengjorte og ophængte i Vægten.
  • Opvarmning af heste må kun ske af professionelle kuske eller personale ansat ved profesionelle trænere.
  • Under løb må staldmand til de startende heste være i opløbssvinget med behørig afstand. Der må ikke være personer på publikumsområdet. Øvrige skal opholde sig i deres respektive stalde.
  • Alle skal være kortest mulig tid på banens område – man skal køre hjem straks man er færdige med starthest.
  • Det er ikke muligt at medbringe ekstra heste på løbsdagen.
  • De startende heste skal anbringes i de anviste bokse.
  • Caféer og spisesteder er lukket. Medbring eget mad. 
  • Øvrige fællesarealer, såsom publikumsarealet, amatørlokalet er lukket

 

GALOP

Særlige retningslinjer for ryttere

  • Omklædning: Rytternes omklædningsrum vil være aflukket. I stedet skal rytterne klæde om i stueetagen i restaurantbygningen, hvor der med stor afstand mellem hinanden vil være afsat plads til hver enkelt rytter. Der bliver ikke mulighed for bad.
  • Rytterne skal holde god afstand mellem hinanden.
  • Sadler afleveres til trænerne i restaurantbygningen.
  • Væddeløbsfarver: Trænerne afleverer væddeløbsfarver til rytterne på de anviste pladser i restaurantbygningen. Farverne tilbageleveres samme sted.
  • Paddocken: Hold god afstand mellem hinanden, når I går frem og tilbage mellem restaurantbygningen og paddocken og hold god afstand i paddocken.

 Særlige retningslinjer for trænerne

  • Trækkere: Ved starterklæringen skal trænerne oplyse navn på trækkeren af hver enkelt hest, som træneren har til start. Vagterne ved banens indgang vil få udleveret en liste med trækkernes navne. Kun akkrediterede personer vil få adgang til banens område.
  • Sadler afhentes hos rytterne i restuarantbygningen. Hvis ikke træneren selv afhenter sadlen, skal træneren ved starterklæringen oplyse, hvem som skal afhente sadlen således, at den pågældende person kan blive akkrediteret.
  • Væddeløbsfarver: Træneren eller dennes akkrediterede hjælper udleverer farver 

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse samt vurdere brugen af de enkelte elementer på danskhv.dk. På dette website bruges cookies til statistik og personalisering af indhold og annoncer. Ved fortsat brug af websiden godkender du cookiepolitikken. Læs vores cookie- og privatlivspolitik ved at klikke her.

Læs mere